Monday 28 January 2013

I Like... Chilling Waterfall


Hello... Dah berminggu x update blog. A little bit busy. Hari tu balik kampung so no internet there, but here I am now!!!

Today, I just nak share my experience with you guys 'bout my unexpected journey to Chilling Waterfall in Kuala Kubu Bharu. Why I said unexpected. Well me n my friends planned to go to Sunway Lagoon because of the RM 20 tickets. Kami sampai di Sunway Lagoon around 8 am. Unfortunately, the tickets were sold out already. No!!!! So kami yang tgh blur because xde plan b, terus berbincang dekat situ juga. Finally, someone mentioned about Chilling Waterfall and everyone agreed termasuklah I since I memang dah lama x ke waterfall. 

So we (Anne, Shahrin, Yein & Wan) bertolak ke Chilling Waterfall around 9 AM. Kami berhenti breakfast di Sungai Buloh R&R.. So apalagi KFC lah jawabnya. Masa perbualan kat KFC, diaorg mentioned pasal we have to walk first before sampai kat air terjun. I dah berdebar masa tu.... Huhu.. Jungle trekking for 90+ kg guy... Hmmm but I stay positive!!!

Around 10:15 AM, kami sampai. So lepas salin baju semua, we started our journey. And God!!! It was the most challenging thing I did ever!!! Nak sampai ke waterfall tu, kena jalan sejauh 3 km. So makan masa sejam jugaklah since, kami kena trekking and also crossing water yang airnya tersangatlah laju!!!!

Dahlah kami tersalah cross and trek mula2 so bazir masa kat situ sedikit. I almost give up but Anne and also everyone tersangatlah supportive and keep on cheered me with their words and actions. Anne even tarik myself so I don't give up!!! Thank you Anne!!! Finally around 12PM jugaklah, kami sampai ke destinasi. I dah letih sangat dah masa tu. So recharge lah battery dulu... 

Chilling Waterfall ni kinda dangerous so memang x suitable langsung for the kids. So jangan mengada2 nak buat anak ke sini. Airnya pulak memang sejuk... Well sangat sejuk actually. Mandi pun sekejap jer. Yg bestnya time kita mandi akan ada ikan2 yang mengelilingi kita. Cute sangat. I x sure tu ikan apa but I yakin ikan tu x merbahaya. 

Perjalanan balik... Tdklah seteruk masa I mula2 datang tp Anne still kena drag I masa cross the river. Overall, it's fun and very new to me. Sekali sekala apa salahnya. Tp semangat kena kuatlah especially for me yang aktiviti plg mencabar hanyalah berjalan-jln di shopping complex. 

Will I come to this place again? Well tunggu I kurus dulu. Huhu. Bye!!!

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This