Saturday 22 June 2013

Jerebu Oh Jerebu

Hola!!!

Hari ni, aku supposed ada kelas dgn budak2 sekolah rendah. Dah plan nak ajar Simpulan Bahasa. So siap awal then terus pergi tggu taxi. Dah hampir jalan raya, I tersedar I terlupa bawa handphone and Ipod so merendek lah naik ke atas balik. Then masuk bilik tgk handphone & Ipod takde. Rupanya dalam bag dah. Tadi terselit sbb byk sgt resit dlm bag!!! Bongok sggh aku. 

Then, tggu taxi. Notice lah jugak jerebu. Kusam jugaklah. Aku ni dah lah jenis sensitif dgn jerebu. Mesti sakit tekak and batuk2. Sampai je kat centre, akak yang jaga centre tanya bukan Cikgu Yasmin suruh cancel kelas ke sebab jerebu. Shoot. Aku lupa check message. A'ar kena cancel kelas. So since aku dah bersiap2, pergi lepak Pyramid je lah. Sejuk sikit dgn aircond. Sambil tgk movie best jugak. 

Tp dalam taxi, aku dah terbatuk-batuk dah. Kejap je ya, impak jerebu ni ya.. So aku nak ingatkan korang, jaga diri baik-baik. Tgk tips kat bawah ni kalau x nak sakit. 

1. Elak keluar dan lepak2 kat luar.
2. Minum air masak banyak2.
3. Kalau ada mask tu tolonglah pakai. Aku tgk makin banyak mask yang jual kat pyramid tadi. Siap ada corak2 lagi. Huhu. 
4. Yang lelah, tu jangan lupa ubat. 
5. Encik2 yang merokok tu, udah-udahlah. Makin teruk jerebu and awak pun makin senang kena penyakit. 
6. Basuh muka selalu dengan air yang bersih. 

That's all bebelan from me. I'm done. Take care, ya'll

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This