Monday 28 January 2013

Movie Review: Juvana The Movie


Selamat malam!!! 

Hari ni share pasal satu lagi movie. I memang payah sikit nak tgk citer Melayu. Nak buat mcm mana cepat sngt keluar kat Astro First. Tapi, I decided to spend sedikit money utk Juvana. I memang peminat citer ni sejak dari siri TV lagi. So, with Denan, kami pun pergilah ke mana lagi kalau x Sunway Pyramid. Cliche...



Juvana The Movie mengisahkan kehidupan Daim yang telah dibebaskan setelah didapati tidak bersalah membunuh ibunya. Tapi sinar harapan (muntah) yang diimpi Daim tidaklah terlalu cerah. Daim terpaksa bekerja sebagai buruh binaan untuk menyara diri dan di sekolah pula Daim dipandang serong. Selain itu juga, ada kisah pelajar2 Wira Bakti yang terpaksa berpindah setelah sekolah lama mereka ditutup disebabkan penyelewengan wang oleh Ketua Warden dulu. So bermulalah episod buli membuli di antara mereka dengan pelajar di sekolah baru. 

What I Like about this movie:

1) Sharnaaz Ahmad as Lan Todak.. Memang psycho giler watak ni. Ketua Samseng di sekolah baru. 
2) Dialog/skrip masih lagi sempoi. Rasa macam real saja percakapan pelakon2 citer ni.
3) Friendship between pelajar2 Wira Bakti. They knew they have to stick together in their new school. 
4) Ain or Komeng... So cute... and baik hati...

Overall, I really like this movie so I'm going to give it 3.9/5... Dengar kata kutipan untuk 4 hari dah cecah 1.7 juta. So korang semua pergilah menonton movie ni.. X rugi!!!

1 comment:

Read This

Read This