Tuesday 24 June 2014

Kehilangan Papa Tercinta

Hello!!!

Bulan ni merupakan bulan yang penuh dugaan untuk aku. Ada beberapa dugaan yang menimpa tetapi yang paling berat adalah bila aku kehilangan ayah kandung yang disayangi pada awal pagi 13 Jun bersamaan hari Jumaat dan juga Nisfu Syaaban di dalam kalendar Islam. 

Semuanya berlaku begitu pantas. Papa aku bukannya jenis orang yang mudah sakit. Dia tiada penyakit yang teruk malah agak payah sekali untuk beliau sakit biasa seperti demam dan selsema. Cuma dia agak kuat merokok jadi paru-paru dia agak terjejas. Papa aku meninggal disebabkan oleh masalah pernafasan dan kekurangan oksigen. 

Sebelum 13 Jun, aku terpanggil untuk melihat post aku sempena Hari Bapa tahun lalu. Ini postnya 'Happy Father's Day'. Aku juga asyik duk terfikir apa yang ingin dihadiahkan untuk Papa sempena Father's Day tahun ni. Last year aku bagi Perfume dan dia cukup gembira dengan perfume itu so aku fikir ingin hadiahkan dia another perfume. Namun tak sempat...

Terima kasih kepada semua yang banyak membantu sepanjang majlis pengebumian dan tahlil pada minggu lepas. Hanya Allah S.W.T sahaja yang mampu membalas segala kebaikan dan pertolongan anda semua kepada kami. Dan untuk Papa, Al-Fatihah. Semoga Papa tenang di sana. Sepanjang 28 tahun dibesarkan oleh Papa, Abg Long bersyukur dipinjamkan seorang bapa yang sangat mesra dan penyayang. Terima kasih di atas segalanya, Papa....

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This