Saturday 28 June 2014

Movie Review: X-Men: Days Of Future Past

Hello!!!


Aku memang peminat cerita X-Men. Sejak dari zaman kartun kat TV lagi then keluar movie dia pulak, memang aku follow. Aku tengok first 3 X-Men dan filem yang last sekali X-Men: First Class, aku baru tengok dalam awal tahun ni walaupun dah keluar tiga tahun lepas. Lambat sikit. Huhu.. 


X-Men: Days of Futute Past mengisahkan dunia pada zaman kini yang sudah hancur ekoran permusuhan di antara manusia dan mutan. Robot yang dicipta oleh manusia untuk membunuh mutan, Sentinels telah menimbulkan masalah dan merosakkan dunia. Mutan yang sebelum ini terbahagi kepada dua puak terpaksa bekerjasama untuk menyelamatkan dunia. Satu-satunya cara untuk menyelamatkan dunia adalah dengan menghantar Wolverine (Hugh Jackman) kembali pada tahun 1973 untuk menghalang Mystique (Jennifer Lawrence) daripada membunuh seorang saintis (Peter Dinklage) yang telah mencetuskan penciptaan Sentinels. Wolverine terpaksa meminta pertolongan daripada Prof X (James McAvoy), Magneto (Michael Fassbender) dan Beast (Nicholas Hoult) demi memastikan keselamatan dunia. 


Aku memang mempunyai expectation yang agak tinggi untuk filem ni dan aku sememangnya tidak kecewa langsung. Aksi dia sangat bagus dan banyak watak-watak mutan baru yang diperkenalkan dalam filem ini. Pelakon-pelakon pula memang bagus. Hugh Jackman, James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Nicholas Hoult dan paling aku suka of courselah Peter Dinklage aka Tyrion from Games of Thrones. Happy juga dapat tengok watak-watak lama seperti Storm, Jean Grey, Kitty Pryde, Rogue, Iceman dan juga Cyclops balik. I was still a child when the first movie was released. Overall, such a fantastic movie... 

Overall Rating:



No comments:

Post a Comment

Read This

Read This