Tuesday 8 July 2014

Album Review: Me, I Am Mariah... The Elusive Chanteuse

Hello!!!

Panjang betul tajuk album baru Mariah Carey. Berbelit lidah nak sebut. Mariah Carey memang antara penyanyi kegemaran aku dan vokal dia memang sangat best dan unik. Album baru ini merupakan album yang keempat belas daripada Mariah Carey. Berikut adalah album studionyanya yang lain. 


Me, I Am Mariah... The Elusive Chanteuse

Album ini actually dah tertangguh lama. Even single pertamanya pun dah lama keluar iaitu Beautiful. Dah hampir setahun kot. Aku agak suka lagu tu. Tapi single kedua dan ketiga, iaitu The Art of Letting Go dan You're Mine agak kurang sikit. A little bit basic for me. Namun aku still dengar album ini dari track yang pertama sampai terakhir sebelum membuat sebarang pertimbangan. Keseluruhannya, album ini agak mendukacitakan sedikit. I think it's too heavy. 

Dari segi nilai komersial, album ini agak lemah. I just can't pick any good songs to be her next single. Tetapi vocally, Mariah Carey is still amazing. Cuma album ini tiada killer song yang dapat menjual album ini kecuali Beautiful. Album ini juga merupakan album Mariah Carey yang mencatat jumlah jualan paling buruk. Totally expected that. 

Overall Rating:



No comments:

Post a Comment

Read This

Read This