Sunday 6 July 2014

Movie Review: How To Train Your Dragon 2

Hello!!!


Filem How To Train Your Dragon yang pertama aku bukan tengok di pawagam. Actually lama juga aku ambil masa untuk tengok cerita ni. Tak silap aku dalam 2013 barulah aku dpt tengok movie ni. I was like why I waited for such a long time to watch this movie. I love the first one so I'm really excited to watch the second one. 


Filem yang kedua ini mengisahkan kehidupan rakyat di Berk yang tidak lagi takut kepada naga. Naga-naga telah dijadikan haiwan peliharaan kepada penduduk di Berk. Pada suatu hari, Hiccup telah menjumpai kawasan yang dipenuhi dengan naga dan di sana dia terkejut apabila mendapati ibunya yang dikatakan telah meninggal dunia akibat dibunuh oleh naga masih lagi hidup. Keluarga Hiccup kembali bersatu namun ancaman baru muncul apabila Drago, seorang penyangak yang gila dan ingin merampas naga-naga yang ada di Berk. 


I love this movie so much. Nilai-nilai murninya sangat banyak. Aku tak sabar-sabar nak tayangkan movie ni kat my students nanti sebab dia orang sangat sukakan movie yang pertama. Toothless is still adorable. Ada satu scene yang memang buat aku menangis teruk. Saat Hiccup kehilangan ayahnya. Terasa sangat dengan babak tu sebab aku baru kehilangan ayah aku. No wonder lah my friend, Mr Y cakap tak payahlah tengok lagi. Tapi aku still pergi juga tengok seorang diri dan memang banjirlah jawabnya. Ayah Hiccup memang sayang sangat dengannya dan buat aku teringat pada ayah aku. Overall, please go and watch this movie. 

Overall Rating:



No comments:

Post a Comment

Read This

Read This