Sunday 30 June 2013

Penyet Express @ Sunway Pyramid


Holaa!!! Salam Ahad semua. Hari ni just nak cerita pasal pengalaman pergi makan Penyet Express dekat Sunway Pyramid. Restoren ni memang dah lama buka tapi sepanjang 2 tahun tinggal di Bandar Sunway ni, sekalipun aku tak pernah makan dalam restoren ini. Entahlah tak pernah terpikir pun.

So semalam memang 'Hari Ini Dalam Sejarah' lah untuk aku sebab for the first time aku masuk dalam Penyet Express ni. Sebab? Restoren lain penuh huhu. Aku ni actually suka Nasi Ayam Penyet. Sedap dan paling suka sambal dia. Tapi mostly aku makan nasi ni dekat Warung Pak Bambang, near my house. Gerai biasa jer tapi memang best. Harga pun dalam RM 6 jer. 

Aku pun orderlah Set nasi ayam penyet. Harga dia dalam RM12 satu set dan untuk air aku order nescafe ais yang berharga RM 4. Okaylah reasonable. 

Nasi Ayam Penyet
Nescafe Ais
Pendapat aku. Okaylah. Aku paling suka ayam dia. Lembut sangat isi dia. Aku ni jenis cemerkap jugak bila pakai sudu. Mesti bising. Mujur ayam dia lembut sangat. Tapi aku tak suka sambal dia. Terlalu pedas. Dekat Warung Pak Bambang lagi okay. Pedas yang elok-elok jer.... 

Kesimpulannya, mungkin aku akan datang lagi (kalau restoren penuh). Aku lebih prefer makan Nasi Ayam Penyet dekat Warung Pak Bambang lagi.

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This