Thursday 29 August 2013

Movie Review: Kick Ass 2

Hello!!!

Ptg tadi lepas balik kerja, terus pergi kat Sunway Pyramid. Actually plan nak tgk Kick Ass 2 ni untuk midnight show, tapi my friend Mr Y ni ada hal sikit so terpaksa beli yang show pukul 6. So apalagi. Tergesa-gesa lah aku. Dah lah ada kelas petang tu and malam pun ada kelas lagi pukul 8.30. Mujurlah sempat pergi dan sempat balik ke Mentari on time. 

Kick Ass yang first, tu memang aku sangat. Very funny and exciting. So bila aku tgk review untuk Kick Ass 2 ni agak kureng sikit, aku agak skeptical sikit samada nak tengok or tak. But Mr Y convinced me to watch it with him. 



I was surprised actually cause I really like this. Kenapa ramai tak suka sequel ni. Oh ya sebelum tu aku nak cerita pengalaman aku sebelum movie start. Hehe. Apa lagi pasal Negaraku lah. Bagus jugak dia buat mcm ni. Walaupun tadi semua mcm nak tergelak sebab kena berdiri and menyanyi lagu Negaraku before movie start, tapi semua org bagi kerjasama. Mamat sebelah aku siap menyanyi dengan penuh perasaan lagi. Huhu. 

Back to this movie. I love this. Chemistry antara Kick Ass dengan Hit Girl sangat kuat and aku suka sangat dgn superheroes lain dalam Justice Forever, organisasi yang disertai oleh superhero-superhero untuk membanteras kejahatan.

Watak Supervillain pun still funny and blur. Aku suka sangat transformasi dia dari Red Mist ke Motherf*****. My favorite scene is definitely the one where Hit Girl (Mindy) balas dendam balik dekat mean girls di sekolahnya. Puas sangat. And jugak ada cameo dari Union J. My favorite X UK boyband from The X Factor UK last year.

Overall, aku suka sangat. Walaupun rating dari RottenTomatoes sangat rendah, aku rasa jalan cerita dia menghiburkan aku sangat. 

Rating: 4/5

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This