Tuesday 18 March 2014

The Avril Lavigne Tour: Live in KL 2014

Hello!!!

Kesihatan aku agak terjejas sejak kebelakangan ini. Puncanya adalah jerebu lah. So nak bernafas pun memang tak selesa. Sekarang sudah beransur pulih. Jerebu pun makin lama dah surut. Hujan pun dah mula turun. Dan bekalan air pun semakin okay. Syukur Alhamdulillah. 

Aku actually dah plan nak pergi tengok konsert Avril Lavigne pada pertengahan Mac yang lalu. Mr Y dapat tiket free. So plan yang asal adalah untuk aku tengok bersama dia. Tetapi ada hal yang tak boleh dielakkan so dia tak boleh pergi. Tapi, aku still dapat tiket yang sama. 4 tiket actually. So aku ajak Mr Q (driver), Miss DB (yang merupakan peminat Avril Lavigne dan of course lah DD (my roomie).

Aku still ingat lagi masa Avril Lavigne mula-mula keluar dulu. Dalam penghujung 2002 jugak. Masa tu aku nak SPM. So bila rasa stress jer, mesti nak dengan lagu Avril untuk hilangkan stress. Sekarang 12 tahun sudah berlalu. Dan walaupun lagu-lagu latest Avril agak kureng sikit berbanding album-album yang lepas, aku still tak sabar nak tengok konsert ni. 


Konsert ni bermula jam 8 malam di Stadium Merdeka. Agak ramai juga yang datang. Kami dapat tempat yang agak bagus. Sambil menanti konsert bermula, pihak deejay dari Red FM telah mengadakan simple kuiz. DD berjaya menyambut poster yang dibaling oleh seorang deejay walaupun hakikatnya poster itu yang 'menyerang' DD. Huhu. Dalam jam 8 lebih konsert bermula. 



Setlist dia memuaskan hati aku juga walaupun sedikit sedih tiada lagu-lagu favorite aku seperti When You're Gone, Keep Holding On & Wish You Were Here. Senarai penuh setlist konsert ini adalah seperti berikut

"Hello Kitty"
"Girlfriend"
"Rock N Roll"
"Here's to Never Growing Up"
"I Always Get What I Want"
"Hush Hush"
"Let Me Go"
"My Happy Ending"
"Don't Tell Me"
"Complicated"
"Bad Girl" / "The Beautiful People"
"He Wasn't"
"Losing Grip"
"Sk8er Boi"
"Smile"
"What the Hell"
"I'm with You"

Walaupun aku tak berapa nak sihat pada malam tu, aku still all out sing along to my favorite songs. Penonton dekat kawasan aku pula memang sempoi. Ni merupakan konsert kedua aku selepas konsert Jason Mraz pada tahun lepas. This one is more fun sebab aku tahu banyak lirik-lirik lagu Avril Lavigne. 

Avril memang energetik. Vokal sememangnya bukan aset utama Avril tetapi dia still berjaya buat aku kagum. Sound sistem memang bagus. Aku cuma kureng sikit dengan spotlight. Pening kepala dengan spotlight yang bermacam-macam colour dah. Overall, I have so much fun!!!!


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This