Thursday 2 January 2014

Best of 2013: Top 10 Movies

Hello!!!

Aku memang obses dengan movie. Panggung wayang TGV kat Pyramid tu dah macam rumah kedua untuk aku. Kalau movie tu tak tayang kat Malaysia, aku still boleh download. Here are my Top 10 movies of this year. 


1. The Hunger Games: Catching Fire ~ Aku peminat novel The Hunger Games dan aku suka sangat dengan adaptasi movie yang pertama. But this one lagi better than the first one. Aku suka cara olahan cerita yang begitu detail dan tidak lari dari novelnya langsung. 

2. Warm Bodies ~ I guess zombie pun boleh jadi romantik jugak. My favorite rom-com this year. Chemistry antara Nicholas Hoult & Teresa Palmer sangat menjadi. Biasanya kalau movie dari novel aku akan prefer novel but for this one, the movie is better than the novel. 

3. The Spectacular Now ~ Baru jer tengok movie ni. The Spectacular Now was so spectacular. Shailene Woodley dan Miles Teller banyak menghidupkan cerita ni. Lakonan mereka very natural and real. 

4. Iron Man 3 ~ Yeah ada banyak superhero movies tahun ni but Iron Man 3 is definitely my favorite. Dari segi aksi dan lakonan Robert Downey Jr. sendiri yang membuatkan aku lebih dekat dengan Iron Man berbanding dengan Superman (Man of Steel) & Thor. 

5. Gravity ~ Aku tak pernah terfikir movie dengan tema sesat di angkasa lepas. Temanya sahaja macam dah boring. Just terapung-apung di angkasa tetapi Sandra Bullock membuatkan kita bersa dekat dengan wataknya. /Seolah-olah kita dapat merasa apa yang dia rasa. 

6. The Heat ~ Another movie from Sandra Bullock. Kali ini berpasangan dengan Melissa McCarthy so definitely membuatkan aku ketawa terbahak-bahak. 

7. The Croods ~ I love The Croods. Sesuai untuk tontongan bersama keluarga. Kelakar dan mesej yang terselit dalam filem ini juga sangat kuat. 

8. Ashiqui 2 ~ Satu-satunya movie Hindi dalam list ni. Romantik sangat dan sangat sedih. Dan yang paling best pasal movie ni adalah lagu-lagu dia. Movie-movie hindustan sekarang lagu dia kurang best but this movie contains lot of great and beautiful Hindi songs. 

9. Frozen ~ I watched this 3 times at panggung wayang. Haha. Rekod kot. But setiap kali aku tengok, tak pernah rasa jemu. Suka dengan lagu-lagu yang ada dalam movie ni especially Let It Go. 

10. Rush ~ Okay. Rush ni bukan jenis movie yang aku suka tengok but Rush memang best sangat. The best part of this movie was Daniel Bruhl. He's so talented. He was nominated for Golden Globe for this movie and I hope he'll win. 

Honorable Mentions: Identity Theft, Man of Steel, Star Trek: Into Darkness, Yeh Jawaani Hai Dewaani, We're The Millers, Don Jon & Thor: The Dark World

2 comments:

  1. wah byk movies bez2
    tringat kat kwn yumida
    suka sgt tgk movie..asal movie baru je semnagat nak tengok

    ReplyDelete
  2. Hunger games ! Absolutely agree with you :)

    ReplyDelete

Read This

Read This