Tuesday 7 January 2014

Yasmin Ahmad

Hello!!!

Midnight semalam, aku perasan ada doodle baru dari Google. Muka dia macam Allahyarham Yasmin Ahmad. Then bila aku klik, yup memang betul Yasmin Ahmad. Yasmin Ahmad ni merupakan filmaker Malaysia yang paling aku minat. Bagi aku karya dia unik dan lain dari yang lain. Takdelah duk asyik kahwin tanpa nikah then nak ubah husband jadi baik ala cerita-cerita yang berlambak sangat kat kaca tv hari ni. Tapi sayang, pada 25 July 2009, Allah S.W.T telah memanggil dia pulang ke sisinya. Al-Fatihah. 


Selain filem, Yasmin Ahmad juga banyak menghasilkan iklan-iklan yang sangat berkesan. Terutama iklan-iklan sempena hari raya dan juga untuk menyambut kemerdekaan. Filem-filem Yasmin yang aku paling suka adalah Sepet. Aku suka jugak dengan Talentime. Rugi industri filem kita kehilangan bakat seperti dia. Walaubagaimanapun, semoga dia tenang di sana.

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This