Thursday 30 January 2014

February Movies

Hello!!!

Bulan Januari ni agak kureng sedikit faktor untuk menarik aku ke panggung wayang. Rasanya aku baru tengok Hercules kot bulan Januari ni. Mengejutkan actually considering I'm a movie freak. Tetapi masa aku balik Kelantan tempoh hari banyak juga movie yang aku dapat tengok seperti House At The End Of Street, Achorman, Pitch Perfect (kali ke 8 kot) dan banyak lagi. 

Tetapi bulan Februari ni banyak movie yang memang aku tengah tunggu. Kalau boleh nak berkampung kat TGV terus. Hehehe. So movie yang aku nak tengok adalah

6 Februari

The Lego Movie


~ The trailer nampak sangat funny. Mengisahkan figura lego yang biasa join figura-figura superhero lego untuk menyelamatkan dunia lego dari kuasa jahat, Ada Batman, Green Lantern, Abraham Lincoln dan macam-macam figura lain lagi. 

Kami Histeria


~ Jarang sekali Malay movie yang dapat attract aku dengan trailer. But trailer movie ni nampak menarik. Lagi pun aku memang suka filem-filem dari RedFilms seperti Gol & Gincu, Pisau Cukur dan Istanbul, Aku Datang. I'm going to watch this. 

13 Februari

That Awkward Moment


~ I'm a huge fan of Zac Efron and Miles Teller pula has become my new favorite because of 'The Spectacular Now'. Lagipun trailer dia sangat funny. Mengisahkan tiga orang rakan yang ingin berseronok dengan sepuas-puasnya sementara mereka masih belum mempunyai komitmen. It's a comedy + bromance movie. Kinda similar to The Hangover series I think. 

Vampire Academy


~ Adaptasi dari siri novel remaja yang popular. I heard a lot about the novel but never read it. Filem ni diarahkan oleh pengarah filem Mean Girls. And the trailer looks so good. Since aku memang suka dengan vampire movie, I'm going to watch this. 

Endless Love


~ Filem bergenre romantik. Dilakonkan oleh Alex Pettyfer  & Gabriella Wilde. I love filem yang bergenre romantik. I really like Alex Pettyfer. Huge fan of him and Gabrialla Wilde, I knew her from Carrie. Dia melakonkan watak Sue dalam remake filem Carrie. She's so beautiful. So, they look perfect together. I think this film is a remake but I'm not sure. 

The Book Thief


~ I read somewhere that this movie will be exclusively play at GSC only at Malaysia. I really want to watch this. From an international bestselling novel. And the trailer looks so epic. I guess I have to travel somewhere just to watch this. 

20 Februari

The Monuments Men


~ Mengisahkan sekumpulan pencari hasil seni yang ingin menyelamatkan hasil-hasil seni yang dirampas semasa pemerintahan Hitler. I love the combination of the actors. Ada Matt Damon, George Clooney and Jean Dujardin who won the Oscar last year for the Best Actor untuk filem The Artist. 

27 Februari

American Hustle


~ Walaupun movie ni ditayangkan agak lewat di Malaysia, I'm so happy at least I get to watch this on cinema. I love the combination of the actors & actresses in this movie. All of them are so good in their previous movies. And this movie was nominated for a lot of Oscar. So walaupun DD dah download movie ni (not sure about the quality), I'm going to watch this in cinema. 

Non Stop


~ Mengisahkan seorang Marsyal Udara lakonan Liam Neeson yang menerima teks ugutan dari seorang pembunuh yang memberi amaran dia akan membunuh penumpang di dalam pesawat seorang demi seorang. I like this kind of movie. And the trailer looks so intense. Going to watch this. 

So overall, I have 9 movies to watch at the cinema next month which is a huge number but it's fine since my life would such without movies. :p

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This