Saturday 18 January 2014

Kelantan Forever

Hello

Aku baru jer balik Sunway semalam. Tapi dah rindu balik kat Kelantan. Aku actually tak suka sangat nak balik Kelantan sebab still kena balik Sunway balik. Tapi apakan daya, aku bekerja di Bandar Sunway ni. Sedih lah jugak especially nak tinggalkan parents and adik2 aku kat sana. Rasa macam kejap sangat balik sana. 

Walaupun rasa kejap jer, tapi aku still dapat banyak memori sepanjang lima hari di sana. So post ni just nak cerita apa yang aku buat kat Kelantan tempoh hari. 

1) My mom dah jadi pengusaha frozen food sekarang. Dia jual sardin gulung, karipap dan donut. Yang paling best sekali adalah sardin gulung. Seriously sedap. Aku ambil lima paket untuk bawa pulang ke Sunway. Harga mak aku jual pun memang murah. RM10 for 3 bungkus yang mana ada 10 biji kuih semua dalam satu bungkus. Keep it up, Ma... 

2) Aku bawa balik dua perfume from Victoria's Secret. Satu tu memang dah niat nak bagi kat My mom. Tetiba dia terbau aku pakai, Forbidden Vanilla and she was like, bau apa ni and terus minta kat aku. Setelah memberi hujah bahawa di Kelantan, tidak mempunyai kedai Victoria's Secret, aku tewas. So aku balik Sunway without any perfumes. 

3) Pergi melawat rumah peninggalan arwah nenek sebelah papa. Yang tinggal kat sana hanyalah my uncle, aunty and a cousin. Rindu sangat rumah tu sebab aku masa sekolah menengah aku memang tinggal di rumah ni. Too bad tak dapat jumpa my cousin yang lain especially my Best Cousin Forever, McNab yang tengah buyut sekarang menunggu kelahiran anak sulung. 

4) Persiapan majlis kahwin adik aku pun dah start. Tema untuk majlis kahwin sebelah lelaki ialah biru manakala perempuan oren. Since aku dipaksa menjadi pengapit, maka aku dipaksa lagi untuk menguruskan badan. Damnn.... Oleh kerana aku ni abang yang baik (tidak mahu meruntuhkan pelamin adik aku) aku akan cuba menghilangkan sedikit kg. Huhu

5) Journey nak balik Kelantan rasa macam kejap sangat, My friend, Mr B pula menayangkan koleksi animenya. Aku sempat tengok 2 movies, Totoro, my Neighbour dan satu lagi movie yang sangat menarik. Aku lupa tajuk dia tapi ada Moving Castle something. 

6) Nak balik Sunway pulak, aku kepanikan sedikit. Aku pegang tiket train then tetiba hilang. Masa konduktor train dtg nak check ticket, I was like, panik sangat. Bimbang diturunkan di dalam kawasan hutan yang ntah mana-mana. Mujurlah berjaya jumpa, terselit di celah beg. Huhu. Nak nangis lah jugak. Dahlah tengah emo, kena tinggalkan family. 

7) Waktu aku sampai di KL Sentral adalah waktu masyarakat India pulang dari Batu Caves, So memang penuh lah kat komuter. Mujur aku tak berkavadi di situ. 

That's all. No matter what, aku still happy dapat balik kat Sunway and reunite balik with my love, Sunway Pyramid. Huhu. Jumpa lagi Kelantan pada bulan April nanti. 

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This