Wednesday 7 May 2014

Majlis Perkahwinan Abang Ngah & Azza

Salam!!!!

Last week buat pertama kalinya balik ke Kelantan bersama adik aku yang ketiga. Dia dah belajar di sini. Cuma tempat duduk kami berjauhan sikit. Tujuan balik, of courselah untuk perkahwinan adik aku yang kedua, Faris atau nama Abang Ngah. Alhamdulillah, perjalanan kami berjalan lancar dan keretapi pun sampai on time. Cuma Abang Ngah & Adik je yang sampai lewat untuk ambil kami di stesen keretapi. 

Happy sangat bila dapat berkumpul balik. 4 Brothers were together again. Benda pertama yang aku, Abang Ngah, Abg Chik dan Adik buat adalah memborong nasi berlauk. Seriuslah rindu sangat nasi berlauk yang dijual di Kelantan. Sampai rumah je semua dah siap. Pelamin, decoration, everythinglah. Semuanya hasil kerja Mama. 


Majlis berlangsung dengan lancar cuma Abang Ngah je yang bersiap bukan main lambat. Siap pengantin dah tunggu kat luar, dia still tak siap lagi. Dengan butang baju tak jumpa, kasut entah ke mana, sampin melayang kat mana. Huhu. Sebagai Abang Long yang baik, aku pun terpaksalah sacrifice butang baju aku, then bagi kat adik aku. Last-last dia keluar dengan tak bersampingnya sebab x jumpa-jumpa juga samping. Suka hati kau lah Abg Ngah. 


Mengenai adik ipar aku, Miss Azza. Dia merupakan seorang yang sangat peramah dan cepat mesra dengan keluarga kami. Aku memang suka sangat dengan dia. Very nice and kami pun boleh klik lah. Mama pula memang gembira dapat menantu dia yang pertama. At least nanti bolehlah ringankan beban dia yang terpaksa melayan Papa dan empat hero selama ini. So Azza kena sedialah untuk dibuli oleh Anak-anak Iskandar ya. 


Selain itu, buat pertama kalinya, aku bertemu dengan anak sepupu aku. Sepupu aku yang ni, memang paling rapat. Kami membesar bersama so masa remaja kami banyak dihabiskan bersama. Tahniah Atie. Geram sangat dengan anak sulung dia, Harith


Sekali lagi tahniah untuk my brother, Abang Ngah dan Azza. Sedih sangat sebab balik sekejap sangat. Takpa, nanti raya nanti kita jumpa lagi. 

Aku balik ke KL dengan keretapi with my cousins. Happy sangat dapat lepak dengan dia orang sebab bukan senang kami nak jumpa selalu. Tak sabar nak balik beraya nanti. 

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This