Sunday 11 May 2014

Mama...

Hello!!!

Hari ni nampak banyak sangat wish Mother's Day kat Facebook. Aku cuba ignore baca segala wish sebab mesti aku akan rindukan Mama aku. Aku dah pun ucapkan Selamat Hari Ibu tetapi aku agak emotional sangat lately so try my best to not cry semasa menulis post ini. Huhu. 

Mama aku.... Hmmm. Aku memang sangat rapat dengan Mama. Bagi aku dia memang merupakan seorang yang sangat kuat. Tambahan lagi, dia dikelilingi oleh lelaki semuanya. Kami adik beradik ni memang pemalas so bayangkan lah betapa banyaknya kerja yang Mama aku terpaksa buat seorang. Walaupun dia sering membebel tetapi kami tahu itu hanyalah mulutnya. Dia kalau boleh nak anak-anak dia senang lenang je kat rumah. Tetapi out of all brothers, aku yang paling banyak tolong Mama, so bond antara kami sangat kuat. 

Saat yang paling meninggalkan kesan kepada aku adalah saat semasa aku nak masuk UiTM. First time berjauhan dengan Mama. Yup, memang dulu aku sekolah jauh dari family tetapi still dalam Kelantan dan every weekend aku akan balik kampung. But this time, aku berjauhan betul-betul dengan Mama aku. Masa belajar, bila aku tak cukup duit, tak pernah sekali pun Mama merungut bila aku perlukan wang lebih walaupun sebenarnya aku agak boros berbelanja. So sekarang bila timbul je rasa cemburu dengan orang di sekeliling aku yang tak perlu hantar duit ke kampung, aku ingat kembali segala pengorbanan keluarga aku masa aku study Degree dan Master. Dengan sendirinya aku tahu yang itu adalah tanggungjawab aku. Kenapa nak peduli dengan orang lain. 

Mama aku juga merupakan peminat perfume. Aku still ingat lagi, masa aku masih sekolah, dia beli perfume Estee Lauder yang memang mahal. Dari situlah aku belajar pakai minyak wangi yang mahal. Huhu.. Curi-curi sembur.. So sekarang ni kalau aku bawa balik perfume then Mama aku minta dengan secara automatiknya aku redha walaupun aku suka sangat dengan perfume tu. Huhu... 

Selamat Hari Ibu untuk ibu-ibu di seluruh dunia. Sesungguhnya jasa ibu kepada kita memang tak boleh dinilaikan dengan wang ringgit so sayangilah mereka seadanya selagi mereka masih ada di muka bumi ini. Aku harap Mama aku akan terus bahagia... I love you, Mama

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This