Friday 10 January 2014

Ado Gapo Dale Beg?

Hello!!!

Tajuk hari ni ditulis dalam loghat Kelantan sebab esok aku dah nak balik Kelantan. 4 months dah tak jumpa family. So memang aku akan stop blogging untuk spend masa dengan family. Lagipun internet kat sana tu lembap sikit. Hari ni nak share apa yang aku selalu bawa dalam beg aku. Memandangkan aku tengah packing tadi, ternampak beg aku dan suddenly tersedar, banyaknya harta karun dalam beg aku tu. Huhu. Syarat utama untuk menjadi beg aku adalah mesti besar. Huhu


Beg ni aku pakai dah sebulan lebih dah kot. Jenama 'Studio' from Brands Outlet. Sebelum ni aku pakai beg yang jenama 'Playboy' tu tapi bukan main hampeh lagi kualiti dia. Menggelupas sana-sini. Kalau terlanggar apa-apa mesti terkopek kulit dia. So apa kebenda yang ada dalam beg besar ni?


Wristlet warna biru tu aku beli di Popular Bookstore. Memang tahan lasak jugak. Aku sumbat macam-macam jugaklah dalam tu. Nanti jap lagi aku tunjuk. Yang tengah tu adalah wet tissue dari Guardian. Bau Green Apple. Aku pakai wet tissue yang ni dah lama kot. Dalam 2 tahun. Pernah sekali aku beli yang Watson punya tapi tak best. Rasa macam kena acid especially bila lap mulut. Aku jugak kena ada novel dalam beg so masa menunggu or kat kerja aku boleh buat sesuatu untuk hilangkan boring menunggu. Sekarang ni duk tengah baca The Fault In Our Stars lagi.


Ni adalah benda-benda yang ada dalam wristlet biru tadi. Tepi sekali wallet jenama Swiss Polo, hadiah birthday from someone pada tahun 2011. Then, tepi dia planner 2014. Yang warna hitam tu card holder since aku ni banyak sangat kad. Kad bank lah, Touch n Go card dan loyalty card from Popular, Speedy, BCard, Sephora White so semuanya ada dalam ni. Sapu tangan pun ada. Kat atas tu ada kunci rumah and office. Telefon Nokia yang murah tapi lasak. Kad warna putih tu adalah kad access lift. Selain tu ada Ipod Touch jugak yang mana aku tengah guna semasa mengambil gambar ini. 


Dalam beg kecil ni pulak ada pelbagai benda. First sekali, mini spray and rollerball. Aku bawa Sephora's Chocolate dan juga Taylor Swift's Wonderstruck. Ada hand sanitizer from Bath & Body Works (Watermelon), Lipbalm, Torchlight dan juga pengetip kuku. Yang dalam tiub tu adalah oral aid, in case bengkak gusi, lidah melepuh dan macam-macam lagi kegunaan dia. Memang berharga. Plaster pun ada. Yang atas tu adalah mint favorite aku iaitu Frozz berperisa Cherry. 


Dalam case ni pulak ada earphones, kupon, sunglasses, nerdy glasses and dua batang pen. Pen yang besar tu tersangatlah lengkap. Ada sepuluh colors dalam tu. Huhu. Pen yang tepi dia tu pulak dihadiahkan oleh someone sempena birthday tahun 2012. 

That's all. Agak banyak jugak barang yang aku bawa. That's why I need a big bag untuk memuatkan semua barang kat dalam beg. Nak sambung packing balik...

1 comment:

  1. pergh..kalah orang pompuan..tapi bagus..semuanya nanti akan kemas kan..

    ReplyDelete

Read This

Read This