Sunday 6 April 2014

Album Review: Head or Heart by Christina Perri

Hello!!!

Sekarang ni, duk asyik ulang album kedua dari Christina Perri jer. So today terfikir nak buat review untuk album ini. 


Album yang diberi judul 'Head or Heart' ini dikeluarkan pada 1 April 2014. Masih baru lagi. Album ini merupakan follow up dari album 'debut' Christina Perri pada tahun 2011 iaitu 'Lovestrong'.

Aku actually first time dengar lagu Christina Perri menerusi rancangan 'So You Think You Can Dance'. First time dengar lagu 'Jar of Hearts' terus buat aku berminat untuk follow perkembangan dia. Aku suka sangat dengan first album dia terutama lagu 'Jar of Hearts dan 'Arms'. 

Single pertama dari album ini iaitu 'Human' memang sangat menarik. Lirik lagu ini sangat kuat dan aku paling suka part chorus. Antara lagu lain yang aku paling suka adalah 'Burning Gold' yang merupakan antara lagu yang paling rancak dari album. A little bit Ellie Goulding's vibes from the song. 

Aku juga suka dengan 'Sea of Lovers' dan 'I Don't Wanna Break'. Two beautiful ballads. Walaupun album ini dipenuhi dengan ballad, aku still tak rasa ianya boring sebab Christina Perri mempunyai tone dan kawalan vokal yang sangat unik. Senarai penuh lagu-lagu dari album ini adalah seperti berikut. 

1."Trust"  
2."Burning Gold"  
3."Be My Forever" (featuring Ed Sheeran)
4."Human"  
5."One Night"  
6."I Don't Wanna Break"  
7."Sea of Lovers"  
8."The Words"  
9."Lonely Child"  
10."Run"  
11."Butterfly"  
12."Shot Me in the Heart"  
13."I Believe"  

Dan muzik video di bawah adalah untuk single pertama dari album ini


Overall Rating:


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This