Sunday 6 April 2014

Mengisi Borang UPU

Hello!!!

Hari Ahad aku pada minggu ini dipenuhi dengan aksi-aksi mengisi borang UPU. Zaman aku dulu isi pakai borang so agak senang. Tetapi sekarang semuanya online. Actually guna online ni bagus tetapi untuk students yang tiada access internet memang agak susah. Nak pergi CC boleh tetapi kadang-kadang server busy. 

So adalah beberapa orang students aku yang minta tolong aku isi borang UPU untuk mereka. Since, aku ada internet, aku pun boleh lah tolong mereka. Lagipun aku nak tolong isi untuk adik aku sekali. Agak berbulu jugak lah aku dengan server. Bayangkan kau taip banyak-banyak then bila nak submit atau save, tak dapat sebab server down. 

Namun sebagai guru mithali, aku gagahkan jugak dan naik level tahap kesabaran aku. After beberapa kali cuba berjaya jugak. Sekarang semua dah selesai. Harap-harap mereka dapat kursus yang diimpikan oleh mereka. 

Cakap pasal adik kau, dia plan nak masuk Saito College untuk kursus Diploma in Security Management, Honestly aku pun tak paham kenapa sebab result dia agak bagus. Memang layak masuk IPTA. Entahlah kalau tu minat dia nak buat macam mana. Tapi aku still isi borang UPU untuk dia. Manalah tahu dia bertukar fikiran ke nanti. 

Esok, aku masih lagi cuti dari kerja. So aku plan untuk ke KL Sentral untuk beli tiket balik Kelantan. Sebab nak balik adalah, majlis kahwin adik aku. Tak sangka dia dah nak kahwin. Aku doakan semuanya berjalan lancar. 

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This