Saturday 26 April 2014

Movie Review: Mr Peabody & Sherman

Hello!!!


Aku tak plan pun nak tengok cerita 'Mr Peabody & Sherman' ni. Even trailer dia pun nampak tak menarik. Tetapi sebab boring sangat, aku pergi tengok cerita apa yang tengah tayang kat pawagam. Tiada pilihan sangat so aku terpaksa tengok 'Mr Peabody & Sherman. 


Cerita ini mengisahkan Mr Peabody. merupakan anjing yang paling pintar di dalam dunia. Suatu hari Mr Peabody telah menemui seorang bayi yang telah dibuang dan membuat keputusan untuk mengambilnya sebagai anak angkat. Walaupun mendapat tentangan manusia pada mulanya, dia berjaya mengambil bayi yang dinamakan Sherman sebagai anak angkatnya. Beberapa tahun telah berlalu dan Sherman mula bersekolah. Sherman telah diejek oleh seorang budak perempuan bernama Penny. Mereka berdua telah bergaduh dan Mr Peabody telah dipanggil ke sekolah. Mr Peabody menjemput ibu bapa Penny ke rumah untuk berbincang dengan mereka. Masalah timbul apabila Sherman dan Penny telah menggunakan mesin masa yang telah dicipta oleh Mr Peabody. 


Aku terkejut sangat sebab cerita ini sangat menarik. Aku suka sangat dengan nilai kekeluargaan yang ada dalam filem ini. Mesej untuk kita berkasih sayang di antara satu sama lain berjaya disampaikan. Tapi sayang, promosi untuk filem ini agak lemah sedikit. Tak ramai yang tahu kewujudan filem animasi ini. Aku suka dengan selitan pasal peristiwa dan tempat-tempat bersejarah yang ada di dalam plot cerita ini. Overall, cerita ini sangat menghiburkan aku. 

Overall Rating:


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This