Monday 28 April 2014

Makan-Makan

Hello!!!

Esok nak balik kampung. Dan buat pertama kali aku akan balik ke kampung dengan adik aku yang number 3 aka Abang Chik. Adik aku ni sambung study di Saito College. Aku kalau boleh nak dia sambung IPTA tetapi dah tu pilihan dia.. Nak buat macam mana walaupun result dia memang layak pun masuk IPTA. Tapi aku still juga apply IPTA in case dia tukar fikiran. 

Hari ni just nak share promosi-promosi baru di restaurant yang ada di Malaysia ni. Ada yang aku dah try dan ada juga yang aku masih belum try. 

Red Pepper Chicken at The Chicken Rice Shop


Dah 2 kali aku makan menu ni. Aku suka try menu-menu baru yang ada di TCRS ni. Dahlah aku ni hantu ayam. So apa-apa je yang ada ayam, memang no problem bagi aku. Red Pepper Chicken ni agak pedas juga bagi standard aku yang tak tahan pedas. Tapi sebab rasanya yang sedap, aku redha je lah. 


Grilled Chicken Burger (GCB) at McDonalds


GCB is back!!! Yang ni memang favorite aku. Selain dari Teriyaki Burger di McD aku paling suka GCB. Rasa pattynya yang sangat juicy memang boleh melelehkan air liur aku. Harap2 lama lah sikit tempoh GCB ni sebab aku baru makan sekali. 


Zinger Reloaded at KFC

  
Suka sangat dengan Zinger Reloaded, the upgraded version of original Zinger Burger. Dah cuba sekali dan ingin cuba lagi. 


Bandung Soya at Mr. Bean



Yang pink color tu adalah Bandung Soya yang sememangnya menjadi favorite aku sekarang. Kalau singgah je Mr. Bean, memang itulah yang aku order. Yang bulat tu nama dia soya pancake. Ada macam-macam perisa. Aku punya tu, coklat. Sedap. 


Capri's Wholesome Platters at Capricciosa


Memang nampak wholesome especially to those yang tak boleh buat pilihan macam aku ni. Aku memang suka pergi Capricciosa ni. Pasta dia memang superb. Antara menu yang paling best bagi aku adalah Pasta Seafood Pomodoro, Calamari Fritto, Homemade Spicy Meatballs dan macam2 lagi ada. Platters ni sesuai untuk dua orang. Well kalau yang jenis tak suka makan, tiga orang pun boleh. Untuk aku? Sorang pun boleh habis.. Huhu..

2 comments:

  1. zinger reload indah khbar dr rupa...tapi GCB..tip top bro..

    ReplyDelete
    Replies
    1. GCB memang mantap.. Tapi Zinger pun still okay jugak.,,

      Delete

Read This

Read This