Saturday 12 October 2013

Glee - The Quaterback

Hello!!!



Semalam aku dapat tengok Glee. Masa aku pasang Glee tu tengah hujan so feeling lebih sikit. Apa yang aku boleh kata, I'm such a mess after this episode. Airmata tu tak yah cakaplah mencurah-curah. Mujur tak dehydrate je.. Huhu

Glee ni memang banyak influence dalam hidup aku. I still remember the first time I watched Glee. Masa tu Glee tak famous lagi pun. Aku pun tak sure kenapa hati aku terdetik nak check episode pertama walaupun kat Malaysia Glee belum tayang lagi. Mungkin sebab aku suka music dan element utama Glee pun memang music. First time tengok, I know I'm going to love this forever. Especially watak2 yang ada sejak kewujudan New Direction lagi iaitu Finn, Rachel, Kurt, Artie, Mercedes & Tina. The Original 6. So bila pelakon yang membawa watak Finn meninggal dunia, it hits me really hard.

Dalam episode The Quaterback semalam, New Direction members semua berkabung and give Finn a well deserved tribute. The acting felt so genuine especially the sadness and tears. Every moment felt so real. Sedih sangat tengok Rachel & Mr Shue handle kematian Finn dengan cara mereka sendiri. Babak last yang mana Mr Shue pegang jaket Finn tu memang heartbreaking sangat sebab Mr Shue merupakan orang yang membawa Finn ke dalam New Direction. 

Lagu-lagu semalam pun memang best. If you love or used to love Glee, you should check it out. My personal favorites are To Make You Feel My Love, If I Die Young & I'll Stand By You. 

Goodbye, Finn Hudson & Cory Monteith!!!

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This