Monday 28 October 2013

Movie Review: Tom Yum Goong 2

Hello!!!

Hari sabtu yang lalu lepas dinner di Ikea, aku dengan Mr Q & Miss Ding Dong pergi Cathay dekat The Curve untuk tengok wayang. This is going to be my first time watching movie at Cathay. Biasanya tengok dekat TGV or kadang2 GSC. 

Kami tengok cerita dari Thailand, Tom Yum Goong 2. Aku tak plan pun nak tengok cerita ni tapi since my friends nak tengok sangat so kami pun beli lah tiket cerita ni. Cerita ni mengisahkan Kham (Tony Jaa) yang cuba meyelamatkan gajah dia yang diculik oleh pejenayah. Tu jer sinopsis yang aku boleh bagi sebab bagi aku cerita ni tipikal sangat. Kalau korang pernah tengok Ong Bak or Tom Yum Goong yang first, lebih kurang jer cerita ni. 



Action dia bagus tapi cerita ni hanya sekadar action jelah. Jalan cerita dia lemah sangat. Banyak babak tak relevan. Watak2 pun tak dikembangkan dengan baik. Satu-satunya watak yang aku rasa bagus ialah Sarjan Mark yang banyak menghidupkan suasana. Aku siap terlelap lagi. Dahlah badan letih, movie pulak cam hampeh. Huhu

Overall Rating: 2/5

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This