Thursday 18 July 2013

I Like... Cory Monteith

Hello!!!


Hari ni nak buat tribute sikit kat one of my favorite actor, Cory Monteith. Seperti yang korang semua tahu, Cory Monteith telah ditemui mati di dalam bilik hotel di Vancouver, Canada. Aku dapat tahu pasal berita ni pada hari Ahad lepas, semasa on the way balik rumah dari kelas. Yasmin got a call from her fiancee and I heard she's talking about Finn Hudson and I heard 'found dead' or something like that. So memang terkejut lah since dia baru jugak keluar dari rehab because of the drug abuse. Tapi memang betullah orang kata, kalau dah pernah terjebak dgn drugs ni, memang susah nak pulih balik. 

Anyway, aku kenal Cory ni sejak dari zaman Kyle XY lagi. Dia jadi boyfriend kepada watak heroin dalam drama ni. Tapi masa tu aku takdelah minat sangat Cory ni. Biasa-biasa jer. Then, here comes Glee. 



Glee ni start tayang masa aku tengah ambil Masters lagi. Masa tu juga aku tengah kerja part time kat cyber cafe. So aktiviti download mendownload secara haram memang berleluasa sangat. Salah satu tv show yang aku download ialah Glee. Dari first episode sampai lah sekarang, aku tak pernah miss. I'm a Gleek!!! 

Finn Hudson is one of the sweetest character in Glee. He's adorable and nice to the other kids even though, he's one of the popular student in the school. Love interest Finn pulak, of courselah Rachel. I really love their chemistry and mereka pun memang dating in real life. I heard, sekarang ni Lea Michele tgh prepare for their wedding. Not sure if this is true but I just don't know how to imagine what Lea's going through now!!! 

It sucks so RIP, Cory Monteith. Going to miss you. I don't know how Glee will continue without him. Anyway, here are my Top 3 performances from Cory Monteith in Glee. Girls Just Wanna Have Fun (Solo), We Got Tonight (Duet with Rachel) & Don't Stop Believing (Group).



 

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This