Tuesday 23 July 2013

Sudah Jatuh Ditimpa Tangga, Bumbung & Atap!!!

Salam!!!

Hari ni tajuk post aku merosakkan peribahasa sedikit. Huhu. Bukan apa, tapi pepatah tu lah yang paling sesuai untuk menerangkan situasi aku hari ni. 

Serba tak kena hari ini. First sekali masa nak pergi kerja. Aku tengah turun lif, lepas tu butang lif tu boleh stuck pula. Butang untuk buka pintu lif pun tak boleh. Apa kes ni.. Tetiba lif tu bergerak naik ke tingkat 10. Aku tinggal kat tingkat 3 dan nak turun kat G. Rupa-rupanya ada orang tekan nak naik. Mamat tu pun masuk. Dia pun tekan G. Dapat pulak. Masa aku tekan tak boleh. Turun je ramai org kat luar. Dia org tgh service lif. Semua duk sengih jer. Aku ni bukan main panik lagi, korang boleh sengih pulak

Second, taxi. Ya Allah. Dahlah panas & jerebu. Nak dapat teksi bukan main payah nya hari ni. Dah macam2 teknik aku guna. Lambai, lompat kijang, angkat dua belas tangan. After 15 minit, baru lah dapat naik teksi. 

Proses pengajaran lancar lah jugak. Walaupun anak colleague aku sedikit bising, tapi tak jejas apa-apa pun pada aku. Time balik kerja pulak, naik teksi pakcik psycho. Shoot. Tanya soalan macam-macam. Takde kaitan pun. Tangan aku duk gapai apa-apa jer dalam beg. Manalah tau pakcik tu pembunuh bersiri ker. Perompak ke. Mujurlah selamat sampai. Tapi dia stop kereta tengah2 jalan. Dah lah busy. Kereta belakang semua duk hon. Aku apa lagi tergopoh gapah lah. Puing. Kaki aku terlanggar batas. Sakitnya. Dahlah aku pakai flip-flop jer. Putus tali terus. 

Tapi aku sabar lagi. Then, around pukul 6.30. Turun nak pergi cari makanan berbuka. Damn!!! Semua kedai yang dekat kawasan rumah aku ni tutup. Pak Bambang ker, Cikgu nasi lemak ker, Kedai ayu ke, even Kedai Tomyam Kelantan pun tutup. Aku balik lah dengan hampa. Check makanan dlm peti. Nothing. Stock Maggi. Pun nothing. Mujurlah ada peanut butter. So aku hari ni adalah, peanut butter. Urban sangat. 

At least kenyang lah jugak. Tapi aku stiil order sandwich kat kawan aku. Ingat ke semua dah selesai. Cuci sudu yang aku pakai untuk peanut butter tu. Then nak tutup lampu. Grrrrrrrr. Kena elektrik pulak dah. HUHUHU.. Kat situ jugak aku jerit. Bengang sangat. Huhu. Kalau ada bunga kat kawasan rumah aku ni, sah sah aku pergi petik buat mandi bunga terus. 

Walaubagaimanapun, aku sedar ujian aku hari ni apalah sangat dengan org2 kat luar sana lagi tu. So banyakkan bersabar. By the way, aku harap jerebu ni cepat2lah berlalu. X larat sangat nak bertopeng bagai. Lady GaGa takpelah. Stop2 lah pembakaran haram tu ya. 


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This