Tuesday 26 November 2013

Camp Vision 2013

Hello!!!

Hujung minggu yang lepas, aku ditugaskan untuk bawa 6 students ke satu kem di Singapura. Honestly, I really don't have any idea what the camp is all about. Journey ke Singapore memang berjalan lancar cuma aku memang tak dapat tidur lena sangat atas bas. So memang mengantuk. 

Kami sampai di Kem Sarimbun lebih kurang pada pukul 10 pagi and so many people arrived already. I was assigned to be a programmer but at the same time, I still can join any group that I want. So when I passed around from group to group, I decided to join Group 10. I just don't know why. Probably because one of my student was there and he's alone and he was like the youngest kid in his group. 

Hari pertama memang pack dengan aktiviti. Even though, I felt so sleepy, aku hanya mampu kuatkan diri. Especially bila tengok my kids yang monyok je. Ada yang dah nak balik Malaysia. Huhu. Aku hanya mampu tenangkan dia orang dan suruh mereka bersabar. Mungkin mereka terlalu muda for this camp and majority of the youth here were around 15 to 17 years old. 

Mujurlah the kids from my centre dah tak monyok lagi untuk hari kedua. I can see they were having so much fun and they even made some friends. Aku juga tengok kem ni banyak membantu dia orang. Bukan dia orang sahaja, aku pun sama gak. Aku ni memang payah nak berkongsi masalah or rahsia or even my dreams, tapi aku memang open sangat bila berada di sana. I learned lot of things from the youth di sana. 

Kat sana jugak, for the first time, aku karate or tepuk board kayu yang tertulis halangan kepada impian aku sampai terbelah dua. Dua lapis pulak tu. Huhu. Even satu pun tak sure aku boleh karate ni kan pula dua. So, totally proud of myself. Aku juga siap panjat-panjat orang lagi untuk melepasi satu halangan ni. Tinggi kot. Dahlah aku ni memang fobia kat tempat2 tinggi ni. Nak memanjat pulak. Tapi everyone kat sana tersangatlah sporting. Thank you to those yang bagi support walaupun mula2, I was like 'it's okay, I don't think I can do that' but this guy, Mat was like 'I know you can do it' and push me to do that. 

I was like there's no way I'm going to do that but after I looked at the kids and other people doing it, I was like 'suck it, Fais and just do it'. Aku simpan my cermin mata and panjat jer. I don't know how I did that, Thank you everyone for your support especially Mat, Jamal, Jack and other people there. I'm not only proud of myself but also to my students. I was worried, kalau mereka tak boleh menyesuaikan diri. Lebih-lebih lagi mereka tak biasa berkomunikasi dalam English. So bila tengok mereka tried so hard, I was so proud of them. 

And also, I just wanna give a shout out to my team members. Jack, our leader (such a great guy), Hadi, Jon, Nick, Putra, Raihan, Afiq, Naim, Monica, Va Nee, Sarah, Yaani, Yanaa, Wani, Clara, Bellah, Mei Zi, Wei Quan, you guys are such a wonderful human being. Thank you for being a part of the team. Overall, aku memang exhausted sangat. Mental dan fizikal. Both. Airmata lak memang mencurah-curah semasa kat sana. Boleh sampai satu baldi kot. Thank you to Camp Vision especially Sam & Gillian yang banyak tolong kami dan sudi menjemput kami dari Mentari Project menyertai Camp Vision 2013.
















No comments:

Post a Comment

Read This

Read This