Tuesday 5 November 2013

Movie Review: Thor The Dark World

Hello!!!

Antara movie yang paling aku tunggu2 tahun ini adalah Thor: The Dark World. Movie ni keluar hari Khamis minggu lepas lagi. Tetapi aku tak dapat pergi tengok hari Khamis sebab tak berapa sihat. So pergi tengok hari Jumaat. 


Thor: The Dark World ni merupakan kesinambungan setelah apa yang berlaku dalam movie The Avengers. Loki sudah ditangkap dan dipenjarakan manakala Thor pula masih merindui Jane Foster (Natalie Portman). Konflik timbul apabila Aether, satu kuasa yang kuat telah meresap masuk dalam tubuh Jane Foster dan ini telah membangkitkan semula kuasa jahat, Malakeith yang memerlukan kuasa Aether untuk menakluk dunia. Thor ingin melindungi Jane tetapi dia memerlukan bantuan adiknya, Loki untuk menumpaskan Malakeith

I love Thor so much. And I'm glad to see Jane Foster again. Watak Loki still as charming as ever. Suka sangat dengan snarky comment dari Loki. Action dia quite okay tetapi entahlah. Rasa macam jalan cerita dia singkat sangat. Tetapi aku still enjoy the movie so much. Very happy to see Loki & Thor worked together. 

Overall Rating: 4.5/5

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This