Saturday 2 November 2013

Movie Review: Krrish 3

Hello!!!

Semalam aku ada tengok 2 movie with two different people. Satu movie Thor with Miss R and another one with DD (Krrish 3). Krrish 3 ni merupakan kesinambungan dari movie Koi... Mil Gaya (2003) dan Krrish (2006).


Krrish 3 masih lagi mengisahkan kehidupan Krishna (Hrithik Roshan) bersama ayahnya Rohit (Hrithik Roshan) & isterinya Pooja (Priyanka Chopra). Kalau anda masih lagi ingat, Rekha melakonkan watak nenek kepada Krishna, tapi dalam sambungan ni, nenek dia dah meninggal dunia. Kali ini Krrish berhadapan dengan virus yang telah dicipta oleh Kaal demi mengaut keuntungan dan dana untuk eksperimen pelik Kaal (Vivek Oberoi) yang ingin mencari sumsum tulang sesuai untuk dirinya yang lumpuh.

Walaupun Kaal ni lumpuh, dia still mempunyai power yang dapat control apa saja dengan hanya menggunakan jari. Selain itu Kaal juga dibantu oleh Kaya (Kangana Ranaut), seorang mutan yang mempunyai kuasa ala chameleon dan mutan-mutan lain yang juga mempunyai kuasa berasakan haiwan. Konflik mula timbul apabila Rohit berjaya mencipta antidote untuk virus Kaal dengan menggunakan darah Krrish. Jadi Kaal ingin memastikan tiada siapa yang dapat menghalangnya dari menguasai dunia dengan cubaan membunuh Rohit. 

Overall, citer ni memang best. Cuma ada certain part yang membuatkan aku berkata 'Really'. But it's a Hindi movie so it's still acceptable. Watak aku paling suka adalah Kaya lakonan Kangana Ranaut yang memang aku suka sejak dari movie Fashion lagi. She's so gorgeous. Lakonan Vivek pun meyakinkan sampai aku rasa nak tolak je kerusi roda dia tu bagi jatuh bangunan. CGI dia pulak, kadang kadang nampak sangat so kureng sikit bab tu. But overall, this is a solid movie. 

Overall Rating: 3.8/5

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This