Thursday 26 September 2013

Survivor 27: Blood vs Water - Episode 2

Hello. 

Here are my quick recap for episode 2

Redemption Island - It's Candice vs Rupert vs Marissa. Cabaran dia agak rumit sedikit. Perlu tangkas dan juga berhati-hati. Gervase macam tak sedih je tengok anak saudara dia keluar. Sempat berlagak lagi. Bila Jeff tanya whether Gervase nak ganti his niece, he declined it. It was his fault that she's here. Candice & Rupert mendahului cabaran until susunan Rupert jatuh dan dia terpaksa memulakannya kembali. Candice mendapat tempat pertama dan Marissa berjaya mendapat tempat kedua. So mereka berdua selamat dan Rupert tersingkir. I don't really like Rupert so I'm fine with the result. Candice juga memenangi clue kepada Hidden Immunity Idol dan sudah tentulah dia beri clue tu kepada husbandnya, John 

Tribe Galang - Colton dah start tunjuk belang. Dia tidak suka dengan situasi harmoni tribenya, so dia cuba melaga-lagakan ahli-ahli kumpulannya. Alliance baru terbentuk antara Monica, Tina, Gervase, Tyson & Aras. 

Tribe Tadhana - Girls from this tribe sedar yang bilangan peserta perempuan yang makin sedikit akan menyebabkan mereka diundi keluar satu persatu. Katie & Ciera worked together while Rachel cuba mendekati John untuk memastikan John melindungi dia. Brad bercadang untuk mengundi Rachel dengan harapan, Tyson akan menggantikan tempat Rachel. John cuba mencari Hidden Immunity Idol tapi still tak jumpa. 

Immunity Challenge - Challenge not really tough. First part mereka harus menolak seorang ahli mereka yang berada dalam barrel sambil mengumpul 6 bola. 6 bola ini akan digunakan oleh ahli yang lain ke dalam lubang2 yang disediakan. Very close but at the end, Galang menang immunity kali kedua berturut-turut. 

Tribal Council - Men's alliance mula hilang kepercayaan pada John sebab John ragu untuk mengundi keluar Rachel. John tidak mahu Rachel keluar kerana dia bimbang jika Tyson menggantikan Rachel, peluang Candice untuk memenangi Redemption akan tergugat. Katie & Ciera pula bimbang jika John menggunakan idol ke atas Rachel so mereka berdua mengundi keluar John. Rachel still tersingkir dengan 5 undian manakala John menerima dua undian dan Ciera mendapat satu undian. Peluang untuk dua lagi girls untuk survive dalam tribe ni tersangat sukar disebabkan Men's alliance. 

I like Rachel but this game wasn't for her. She tried her best but it didn't work for her. 

Here are my Power Ranking based on each tribe

Galang

1. Aras - (In majority alliance and great asset)
2. Tyson - (In majority alliance and great asset)
3. Tina - (In majority alliance)
4. Monica - (In majority alliance)
5. Gervase - (In majority alliance)
6. Laura M - (Not in majority alliance tapi asset dalam challenge)
7. Laura B - (Not a threat since Rupert was voted out and dia nampak workaholic kat camp)
8. Kat - (Kat nampak sangat outsider dalam tribenya especially when Colton asked it's going to be Kat if they lost the challenge. Dari segi umur nampak Kat tak click dengan tribenya)
9. Colton - (Psiko sangat. Over strategizing and tak kena masa)


Tadhana

1. Brad - (Leader of Men's alliance)
2. Hayden - (Asset for tribe and in Men's alliance)
3. Vytas - (Asset for tribe and in Men's alliance)
4. Caleb - (In Men's alliance)
5. John - (In Men's alliance)
6. Ciera - (Better in challenge than Katie)
7. Katie - (Nice girl but not in great position)  


Redemption

1. Candice
2. Marissa
3. Rachel 


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This