Monday 9 December 2013

Bila Laptop Rosak...

Hello!!!

Dah hampir seminggu rasanya laptop rosak. Bukanlah rosak terus tapi still boleh cuma dia overheating. So memang tak lama. Pakai dalam 15 minutes then shut down tiba-tiba. So sekarang ni hanya guna laptop DD sebelum beli yang baru. 


Ni lah laptop aku. Warna Dark Brown so aku memang panggil dia Brownie. Brownie ni dah hampir 3 tahun. Tak banyak ragam sangat. Cuma lately, kipas dia berbunyi kuat jugak. then shut down sendiri bila berat sangat. Tapi okay balik. So bila overheating baru2 ni, aku pergi bersihkan kipas. Balik jer, boleh guna then meragam pulak. So aku memang dah tak tau nak buat macam mana so jawapannya survey laptop baru lah. 

Tapi kali ni aku dah decide tak nak beli Acer dah. Ramai kawan-kawan aku duk suggest Asus & Lenovo. So target aku memang Asus & Lenovo. Nanti bila dah beli laptop baru, aku kena transfer file-file dari Brownie ni ke laptop baru. Rasanya kena bila external hard disk kot. Duit lagi. Huhu. 

Brownie ni first laptop aku. Sebelum ni aku pakai PC jer so memang sedih. Bye, Brownie


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This