Monday 16 December 2013

Movie Review: Captain Phillips

Hello!!!

Yesterday, boring sangat. So tengah nak tunggu si DD balik kerja aku decide nak tengok Captain Phillips. Honestly tak plan pun nak tengok movie ni tapi apabila dengar my friend, Mr Y duk cerita pasal ni jer and mentioned ni antara favorite movie dia this year. So I was like, okay... Kena tengok ni..


Captain Phillips ni mengisahkan Kapten Phillips yang merupakan seorang kapten untuk sebuah kapal yang membawa bekalan makanan, air bersih dan ubat-ubatan ke negara-negara Afrika. Tetapi malangnya, kapal mereka telah diserang oleh lanun dan Captain Phillips terpaksa berusaha sehabis baik untuk memastikan krew kapalnya selamat sehingga dia telah ditawan oleh lanun di dalam bot kecemasan. 

The story and the acting are so great. Cuma aku agak kureng sikit dengan babak last. Cam irritating sikit. Entahlah rasa macam nak lempang jer orang kat tepi.. Overall, jalan cerita dia memang intense. Aku memang takleh imagine kalau benda ni berlaku kat aku.. Terkencing kut... Except for babak last, aku rasa agak berbaloi especially Tom Hanks dan pelakon yang memegang watak Muse. Mereka berdua memang nadi utama cerita ni. 

Overall Rating:

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This