Friday 27 December 2013

Movie Review: 47 Ronin

Hello!!!

Honestly aku memang tak plan nak tengok cerita 47 Ronin ni. Aku suka juga Keanu Reeves tapi sekarang dia macam dah low profile and aku sendiri pun struggle nak ingat cerita dia sebelum 47 Ronin ni. But, my friend, Miss Rose yang nak tengok sangat cerita ni. So teman je lah dia. 



Cerita ni diambil dari kisah sejarah Jepun di mana 47 orang Ronin (Bekas Samurai yang tidak mempunyai tuan) menuntut bela di atas kematian Ketua mereka di samping ingin menyelamatkan anak perempuan ketua mereka, Mika dari berkahwin dengan Lord Kira yang ingin merampas kawasan mereka. Lord Kira dibantu oleh seorang witch. Kai (Keanu Reeves) pula merupakan seorang outsider dan sering dipulaukan kerana dia berdarah kacukan. Tetapi Ronin-ronin ni meminta bantuan Kai untuk mengembalikan maruah puak mereka sekaligus membalas dendam atas kematian ketua mereka. 

Okay... Aku memang tak tengok spoiler dan juga tak check rating dari Rotten Tomatoes. So bila tengok, I think movie dia cam biasa jer. Too predictable and kinda lame. I hate the ending. Like seriously? Tapi oleh kerana cerita ni berdasarkan fakta sejarah so aku redha je lah. Tetapi bila aku found out that watak Kai tu dicipta khas untuk movie ni, I was like okay why don't they change the ending too. I don't get this movie. I think Keanu did a good job with his acting and I love the chubby Ronin. He's so funny. Other than that, I'm not really into this movie. Balik rumah aku check Rotten Tomatoes rating. 11% jer. Ambik kau. Lagi teruk. Kalau korang nak tengok movie ni, honestly tak payahlah. Baca sejarah pasal 47 Ronin ni lagi best kot. 

Overall Rating:


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This