Saturday 28 December 2013

Novel Review: Fifty Shades of Grey by E.L. James

Hello!!!

Finally habis baca Fifty Shades of Grey. Aku beli dah lama dah novel ni tapi tak pernah berjaya untuk menghabiskan novel ni. Maybe sebab terlalu erotik sangat sampai aku pun jadi malu nak baca. Huhu. Novel ni released pada tahun 2011 lagi and aku quite surprised juga novel ni dijual di Malaysia. 


Sedikit sinopsis pasal novel ni. Anastasia Steele terpaksa menolong rakan baiknya, Katharine untuk menemuramah seorang CEO yang berjaya untuk dimuatkan di dalam tugasan Katharine. Dari situ lagi Anastasia sudah tertarik dengan Christian Grey yang begitu berkarismatik dan quite mysterious. Hubungan mereka menjadi lebih rapat sehinggalah Christian menawarkan Anastasia satu 'kerja' yang begitu mengejutkan Anastasia tetapi pada masa yang sama dia ingin mencuba 'kerja' yang ditawarkan. So bermulalah hubungan di antara Christian dan Anastasia sebagai dominant dan submissive. Huhu. 

Okay, novel ni bukan untuk 18 tahun ke bawah. Penggunaan words yang lucah agak banyak. Ada 'clitoris', 'nipple', dan yang paling membuatkan aku ketawa terbahak-bahak sambil melopong mulut ialah 'Christian Grey Flavored Popsicle'. Lol. But I still love the novel lol. Sebab ia quite interesting. Anastasia yang naif dan Christian pulak macam control freak sikit. I enjoy this novel a lot and I can't wait to see the movie adaptation of this movie. 

Jamie Dornan & Dakota Johnson as Christian Grey & Anastasia Steele
Movie ni lambat lagi release. February 2015. I'm not sure if this movie will be released here sebab novel dia sendiri pun dah quite explicit. But of course, you still can download the movie so no problem.

Overall Rating:


No comments:

Post a Comment

Read This

Read This