Friday 27 December 2013

Interview Sebagai Lecturer

Salam!!!!

Hari ni nak cerita pasal interview kerja. Tak pergi pun. Dua hari lepas, I think dalam pukul 9 pagi, aku tersedar sebab bunyi mesej. Dari nombor tak dikenali. Dia kenalkan diri dan beritahu suruh hadir interview sebagai lecturer di Kolej Negeri keesokan harinya, di Seremban. Alamak. Jauhnya. Then aku teringat, my best friend tengah kerja kat sana. So terfikir boleh tumpang dia ke pergi sana.

So aku cepat-cepat call dia. Rupa-rupanya dia pun dah nak berhenti. So probably aku yang kena ganti dia nanti. Huhu. Aku pun tanyalah apa problem dia. Then dia cerita ada problem with the management. Okay so tak payah lah nak cari pasal. Aku pun ignore jer mesej tu. Takpalah , tak jadi lecturer lagi. Lagipun aku suka dengan kerja aku sekarang. Jiwa aku lebih kepada mengajar budak-budak dari mengajar young adult. Huhu. So bila fikir balik memang weird cara dia hantar sms untuk datang interview. Takde email. Or something yang official lah sikit. 

So kesimpulannya di sini, Hargailah apa yang anda ada sekarang. 

2 comments:

Read This

Read This