Thursday 12 December 2013

Movie Review - The Hobbit: The Desolation of Smaug #Churpremiere

Hello!!!

Last tuesday, dapat invitation from Churp-churp untuk tayangan premiere cerita The Hobbit: The Desolation of Smaug. So dapat tengok 2 hari awal daripada orang lain. Kali ini for the first time dapat pergi dengan DD sebab dekat TGV Sunway Pyramid jer. 


Last year untuk cerita The Hobbit: An Unexpected Journey pun aku pergi tengok tayangan premiere jugak. Tapi dulu dekat One Utama dan premiere dia lagi grand. Ada banyak booth dan aktiviti-aktiviti menarik tetapi kali ini simple jer. Sebelum cerita pasal movie ni dengan lebih lanjut aku just nak share a little bit tentang our experience there. Kami terpaksa tunggu hampir sejam kot, sebab ada kerosakkan teknikal sikit. Poor DD... Nampak tak kesuilan dia di situ. Huhu

The Hobbit bersambung dari movie yang first di mana mereka semakin dengan dengan gunung. Instead of flying with that big birds yang menyelamatkan mereka di akhir cerita yang first movie, mereka meneruskan perjalanan dengan berjalan kaki menuju ke gunung. Mereka terpaksa melalui denai Mirkwood yang merbahaya dan diserang oleh giant spider. Namun mereka diselamatkan oleh Legolas dan Tauriel tetapi kemudiannya ditawan kerana menceroboh denai Mirkwood. Bilbo terpaksa menggunakan cincin untuk menyelamatkan Thorin dan dwarves yang lain. Perjalanan mereka diteruskan dengan banyak lagi cabaran yang terpaksa mereka tempuhi. 

I love this one, although part2 last memang mengantuk sikit because it was such a long day for me and then movie start lewat pulak sejam so a little bit exhausted. But overall, I love the journey and I can't wait to see the final movie next year. 

Balik rumah je dapat another good news. Satu lagi invitation from Churp-churp untuk premiere Walking With Dinosaurs. I really want to see that movie. It's going to be at TGV One Utama. I think I'm going with Mr Y but not sure if he's going to have class that night. But I still have other options. Kalau boleh aku nak semua kawan aku merasa tengok premiere. 

No comments:

Post a Comment

Read This

Read This