Sunday 22 December 2013

Kisah Aku & Majalah Mingguan Wanita

Hello!!!

Tadi, lepas balik dari kelas, sempat singgah di Sunway Pyramid. Semalam pun dah pergi Sunway Pyramid, tetapi barang yang dicari tu tiada. Barang apa? Huhu.. Majalah Mingguan Wanita. 


Okay, let me explain. Aku memang bukan pembaca majalah Mingguan Wanita ya. Pelik kot lelaki baca majalah ni. Huhu. Sebelum beli pun, dalam hati aku duk tertanya-tanya, apa persepsi cashier nanti bila tengok aku nak beli majalah ni. Sebenarnya, tujuan utama aku nak beli majalah Mingguan Wanita keluaran ni, sebab ada artikel pasal tempat kerja aku dan ada sesi photoshoot jugak kat tempat aku kerja. So fefeeling nak tengok wajah sendiri di dalam majalah lah ni. Tak kisahlah majalah apa pun. Aku bukan main bangga lagi siap pesan kat Mama aku suruh beli edisi ni. Mama aku mesti hairan punya. Apalah anak lelaki dia duk menempel dalam majalah Mingguan Wanita ni. Huhu. 

So tadi pergi, still takda kat Popular Bookstore. Aku hairan. Tanpa segan silu, aku tanya shop assistant yang ada berhampiran samada majalah ni dah sampai atau tak. Akak tu macam buat muka kehairanan bila aku tanya keluaran latest Mingguan Wanita kat dia. Dia pergi check, then cakap stok dah habis. Terkezut aku.. Siapa duk borong majalah ni. Sebab ada aku kat dalam majalah ni, tu yang habis. Memang perasan giler.. 

So aku pergi cari kedai-kedai buku yang kecil macam My News Network dan banyak lagi kat kedai-kedai biasa. Habis jugak!!! Alamak. Tak pepasal aku nak pergi KLCC semata-mata nak beli majalah Mingguan Wanita. Tetiba aku teringat satu kedai fotostat kat sebelah pejabat pos dalam Sunway Pyramid. Dengan berlari-lari anak (dramatic sikit) aku sampai kat kedai tu dan explore. Tak jumpa jugak. Cam nak nangis dah ni (still dramatik) then aku perasan seorang aunty kat situ tengah baca satu majalah. Dari struktur majalah tu, nampak macam majalah MW. Tengok je cover, memang sah. Aku terus tanya uncle kedai, tu samada majalah ni ada lagi tak. Pang, dia cakap habis... Tinggal satu lagi. 

Nak tanya aunty tu, kesian pulak. Khusyuk sungguh dia baca. Tapi kalau segan, tak boleh lah pulak aku nak memuja artikel dan gambar aku dalam MW. So pergilah tanya samada aunty tu nak beli or tak. Aunty tu terkezut kot.. Aku pun cakap my mom suruh beli huhu. She was like oohhh... then dengan sopan bagi kat aku majalah yang dia tengah baca tu. Thank you, Aunty.. Kesian dia, Sorrylah Aunty saya memang desperate sangat. Jangan bimbang, keluaran depan memang saya for sure tak beli dah majalah ni. Huhu

So dengan bangga, terus membelek majalah tu. Nanti kena cari frame lah pulak kot. Huhu. So hari ni memang produktif, ke hulu dan ke hilir mencari majalah ni. Misi berjaya. 

1 comment:

  1. bersungguh-sungguh nye hehehe..
    snap la some photos nak tengok jugak

    ReplyDelete

Read This

Read This