Wednesday 4 September 2013

Movie Review: We're The Millers

Hello!!

Tak boleh tidur. Almost 3 am already. Lately ni aku payah sangat nak tidur awal. Ntahlah kenapa. So daripada tak buat apa2 baik aku update blog jer. 

Aku memang tak plan pun nak tengok cerita ni. Tetapi bila baca several reviews yang cakap this movie kelakar, aku pun beli lah tiket movie ni sorang2. Gaji pun dah masuk so boleh shopping sekali kat Sunway Pyramid. Tapi movie ni habis dalam pukul 9 lebih dah so mood nak shopping tu kureng sikit sebab kedai dah nak tutup. 

Back to this movie. Aku ni memang peminat Jennifer Aniston jugak. Aku jugak suka dengan Emma Roberts & Jason Sudeikis. Cuma yang berlakon jadi anak lelaki tu aku memang tak kenal. Tapi he's quite funny jugaklah. 



Movie ni mengisahkan David seorang pengedar dadah secara kecil-kecilan yang terpaksa menyeludup dadah dari Mexico ke USA demi untuk membayar hutang apabila wang pendapatan hasil jualan dadah dirompak oleh samseng jalanan. 

David mendapat idea untuk mencipta keluarganya sendiri bagi memastikan pihak imigresen tidak mengesyaki yang dia membawa dadah dari Mexico ke USA. Dia mengupah Rose (stripper dan juga jirannya) untuk menjadi isterinya, Kevin (nerd yang menjadi punca wang hasil jualan dadah dirompak) sebagai anak lelakinya dan Casey (gadis yang lari dari rumah) sebagai anak perempuannya dengan harapan mereka akan dianggap sebagai keluarga tipikal America yang melancong dengan menaiki RV. 

Banyak adegan lucu sangat dalam movie ni. Berjayakah keluarga Millers menyeludup dadah ke USA? Overall, I have so much fun. Film ni pun memang berjaya dari segi kutipan. 

Overall: 3.9/5

1 comment:

Read This

Read This